Halaman

Selasa, Ogos 17, 2010

Presiden ABIM gesa Tingkatkan Kualiti Pertahan Ketahanan Dakwah


Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Muhamad Razak Idris menyeru para penggerak ABIM untuk sama-sama meningkatkan kualiti aktivisme mereka demi membina ketahanan untuk menggerakkan gelombang kedua dakwah melewati dekad-dekad yang mendatang.

"Para pengasas dan penggerak awal gerakan kita telah menyempurnakan tugas dan tanggungjawab dakwah dengan amat bermakna sekali. Mereka telah berjaya memenuhi tuntutan keutamaan cabaran dakwah di zamannya dengan menjadi golongan pendorong, agen dan nukleus pertumbuhan dakwah," jelasnya ketika menyampaikan ucapan dasarnya yang bertemakan " Membina Ketahanan Dakwah" sempena Ijtimak Harakiy Pertama, di Bangi, Selangor Darul Ehsan.

Ijtimak Harakiy Pertama ini menghimpunkan para aktivis rangkaian dakwah tiga keluarga besar, Wadah Pencerdasan Umat (WADAH)-Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM)-Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia. "Mereka (penggerak awal ABIM) telah menjana arus kebangkitan dakwah sehingga mementuk satu gelombang kesedaran Islam yang menyeluruh di dalam pelbagai aspek kehidupan," tambah Muhamad Razak sekali lagi sambil mengingatkan cabaran yang perlu di atasi oleh generasi baru pendakwah untuk melanjutkan arus perubahan ini.

http://www.abim.org.my/