Halaman

Ahad, Julai 12, 2009

Jemputan Makan Malam Sempena Himpunan Hari Belia Negara Peringkat Kelantan

Pada 10 Julai 2009, Angkatan Belia ISlam Malaysia Cawangan Negeri Kelantan dijemput ke Majlis Makan Malam sempena sambutan Hari Belia Peringkat Negeri Kelantan. Makan malam Sempena Himpunan bertempat di Holeh Renissence ini disempurnakan oleh Menteri Belia Dan Sukan iaitu YB. Dato Ahmad Shabery Cheek.


ABIM Kelantan dijemput oleh pihak pengajur iaitu Majlis Belia Kelantan(MBK)yang juga salah sebuah organisasi gabungan yang diwakili oleh exco-exco ABIM Kelantan. Yang Dipertua ABIM Kelantan Iaitu Al-Fadhil Ust Faisal Abdullah yang juga merupakan exco dalam MBK telah mengetuai bacaan ikrar belia dihadapan YB Menteri dan juga pimpinan Jabtan Belia dan Sukan Kelantan.

Majlis makan malam ini dihadiri oleh pelbagai pertubuhan yang sama-sama bergabung dibawah MBK antaranya Beli 4B,Pertubuhan badan beruniform seperti Pengakap, Pergerakan Puteri Islam, St John dan lain-lain pertubuhan belia.

Himpunan tahunana ini bertujuan untuk menghimpunkan serta meraikan pertubuhan-pertubuhan belia kerana telah menjalanakan tenggungjawab dalam menjana belia yang berkualitili.